Fysias on asiantuntevaa fysioterapiapalvelua sekä PhysioPilates-ohjausta tuottava yritys.
Ydinosaamisalueita ovat äitiys- ja lantionpohjan fysioterapia sekä tuki- ja liikuntaelimistön
fysioterapia.

 

YHTEYSTIEDOT

Puh. 044 2450 512

E-mail: ftanniina.sivonen@gmail.com

Valmennukset

Tule liikkumaan ryhmässä odotusaikana ja synnytyksen jälkeen

Kaudella 2024 – 2025 ohjelmistossa ovat seuraavat pienryhmävalmennukset: Raskausajan voima, Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä sekä kysynnän mukaan Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä jatkotreenit.

Luota kehoosi

Pienryhmävalmennukset koostuvat koko kehon lihaksistoon kohdistuvasta voimaharjoittelusta. Haluan tarjota äideille tehokkaita harjoituskokonaisuuksia ja erityisesti luoda luottamusta omaan kehoon. Käytämme tunneilla vastuksina omaa kehoa, käsipainoja, levytankoa, kahvakuulia, taljoja ja vastusnauhoja. Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä-valmennuksille vauvat ovat tervetulleita treeneihin mukaan. Osaan harjoitteista vauvat voivat osallistua tuoden äidille vastusta liikkeeseen. PhysioPilates harjoitteita käytämme treeneissä lisämausteena. Harjoittelemme pääasiassa kiertoharjoittelutyyppisesti.

Raskausajan voimaharjoittelu pienryhmävalmennus

Elokuun aloitus – 2 paikkaa vapaana

Olet tervetullut valmennukseen missä tahansa raskauden vaiheessa. Aiempaa kokemusta voimaharjoittelusta ei tarvitse olla. Kurssi sisältää lihasvoimaharjoittelua turvallisesti äitiysfysioterapeutin ohjaamana 4-5 äidin pienryhmässä. Harjoittelemme pääosin kiertoharjoittelutyyppisesti.

Opit valmennusjaksolla kuinka voit ylläpitää lihasvoimaasi raskausaikana ja näin valmistaa kehoasi tulevaan synnytykseen sekä hoitaa raskauden mahdollisesti mukanaan tuomia kipuja liikunnan avulla. Kun pidämme kokonaisvaltaisesti yllä lihasvoimaa myös raskauden aikana, kehon on helpompi palautua raskaudesta ja synnytyksestä. Hoitotyön tutkimussäätiön odotusajan liikuntasuosituksiin pääset tutustumaan osoitteessa https://www.hotus.fi/wp-content/uploads/2022/09/hoitosuositus-raskaus-liikunta.pdf

Tapaamme valmennuksen aikana kahdeksan harjoituskerran ajan. Harjoituskerran pituus on 60 minuuttia. Pienryhmässä minulla on ohjaajanasi mahdollisuus huomioida harjoitteluasi yksilöllisesti ja pääset jakamaan kokemuksiasi tärkeästä matkastasi äitien kesken. Tavoitteena on, että pystyt hyödyntämään oppimaasi valmennuksen jälkeen aina raskauden viime metreille saakka.

Jos sinulla on ilmennyt ennen raskautta tai raskauden aikana runsasta virtsankarkailua tai voimakkaita kiputiloja, suosittelen lämpimästi vastaanottokäyntiä (raskausajan fysioterapia 60min) ennen valmennuksen alkua tai valmennuksen aikana. Näin saat myös aivan henkilökohtaista ohjausta kehosi toiminnan hahmottamiseen ja harjoitetekniikoihin.

Lue lisää odotusajan voimaharjoittelun hyödyistä blogista https://anniinasivonen.fi/2022/08/25/voimaharjoittelun-hyodyt-odotusaikana/

Jos sinulla herää kysyttävää valmennukseen liittyen, ota rohkeasti yhteyttä!

Paikka: Fysias, Järnefeltinkatu 11 Järvenpää

Päivä ja kello: Keskiviikkoisin klo 17.30

Elokuun aloitus 14.8 – 2.10.2024

Lokakuun aloitus 23.10 – 11.12.2024

Harjoituskerran kesto: 60min

Kurssimaksu: 200,00 € (8 harjoituskertaa 4-5 äidin pienryhmässä).

Valmennuksen maksu toteutuu ensimmäisellä treenikerralla. Maksuvälineiksi käyvät mm. liikunta- ja virike-edut seuraavilta toimijoilta: Smartum, Edenred ja ePassi.

Ilmoittautumisohjeet:

Ilmoittautumislomakkeeseen pääset linkistä. Täytä lomake ja lähetä. Lähetyksen jälkeen näet ruudulla tekstin ”ilmoittautumisesi on vastaanotettu” tai ”ryhmä on täynnä.” Erillistä varausvahvistusta ei tule. Ilmoittautumisajan päätyttyä saat sähköpostitse ilmoituksen olemmeko saaneet valmennuksen täyteen sekä tietoa käytännön asioista aloitukseen liittyen.

Ilmoittautuminen elokuun aloitukseen 7.8 mennessä:

https://docs.google.com/forms/d/1QrJdRBBEihgPME9Do3y1yE8UENO3HOscxuQGsfmAotk/edit

Ilmoittautuminen lokakuun aloitukseen 16.10 mennessä:

https://docs.google.com/forms/d/1TrrsJ3xskL8hdPuwNlsi5yFQ8wpa9PCYBkWec29jwjE/edit

Jos haluat ilmoittautua valmennuksiin varasijalle lähetä yhteystietosi (nimi, puhelinnumero) osoitteeseen ftanniinasivonen@gmail.com.

 

Kurssilaisten kokemuksia

Harjoittelu on vaikuttanut positiivisesti vointiini raskauden aikana ja on myös vienyt kipuja sekä väsymystä pois. Turhaan pelkäsin raskausajan liikuntaa aiemmin. Harjoittelun myötä olen oivaltanut, että raskaana voi liikkua turvallisesti ja se todella auttaa kroppaa sekä mieltä voimaan hyvin! Suosittelen! Olen muille raskaana oleville tästä puhunut ja monet sanovat, että eivät jaksa eivätkä uskalla liikkua raskauden aikana. Monet myös sanovat että liitoskivut ja selän kipu estää heitä liikkumasta. Itsellä oli myös edellisessä raskaudessa näitä vaivoja mitä ei ole nyt ilmennyt kun olen tehnyt lihasvoimaharjoitteita ja käynyt pilateksessa. Parin viikon tauon jouduin pitämään sairastellessa ja lapsen sairastaessa ja heti oli selkä todella kipeä. Sitkeässä on kyllä tämä usko että raskaana ei kannata/uskalla liikkua.
-Marianne
Raskausajan voima ja liikkuvuus on erinomainen kurssi! Anniina on kannustava ja asiantunteva vetäjä. Pystyin huoletta keskittymään liikkumiseen, kun liikkeet oli räätälöity juuri omaan raskauteen sopivaksi. Sain itsevarmuutta käyttää kroppaani ja hyviä täsmävinkkejä, joista on ollut hyötyä myös loppuraskautta ajatellen. Kurssi sopii hyvin kaikentasoisille liikkujille, joten en voi muuta kuin lämpimästi suositella.
-Maija
Raskausajan voima ja liikkuvuus -kurssi antoi rohkeutta raskausajan liikkumiseen, sillä itselle oli ainakin epävarmaa, millaiset liikkeet ovat sallittuja. Kokeneen fysioterapeutin ohjauksessa tuli luottavainen olo liikkumisen suhteen. Anniinalla oli myös pienen ryhmäkoon ansioista mahdollisuus keskittyä ohjaamaan jokaista yksilöllisesti. Hän neuvoi myös korvaavat liikkeet, jos jokin liike ei sopinut itselle esim. kipujen vuoksi. Suosittelen Anniinan kursseja lämpimästi.
-Sanna

Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä pienryhmävalmennus

Elokuu ryhmä A – TÄYNNÄ
Elokuu ryhmä B – 1 paikka vapaana
Elokuu ryhmä C – TÄYNNÄ

Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä – pienryhmävalmennukseen ovat tervetulleita vastikään äidiksi tulleet synnytystavasta riippumatta. Vauvat ovat tervetulleita treeneihin mukaan. Kurssin tavoitteena on löytää yhteys ja voima keskivartaloon sekä lantion alueen lihaksistoon koko kehon lihaksiston hyvinvointi huomioiden. Opit valmennusjaksolla, kuinka vatsaontelon paineensäätely vaikuttaa lantionpohjan kannatukseen ja vatsanseinämän jäntevyyteen. Jotta saamme vahvan ja mm. iskutusta (juoksu, palloilulajit) kestävän keskivartalon, tarvitsemme monia eri lihasryhmiä mukaan talkoisiin. Tärkeintä on, että saat luottamusta ja rohkeutta käyttää jälleen kehoasi monipuolisesti. Valmennuksen jälkeen olet valmiimpi palaamaan sinulle tärkeiden liikuntaharrastusten tai lajien pariin. Harjoittelemme pääosin kiertoharjoittelutyyppisesti.

Valmennus toteutuu neljän äidin pienryhmässä ja sisältää kahdeksan harjoituskertaa. Harjoituskerran pituus on 45-50 minuuttia. Pienryhmässä minulla on ohjaajanasi mahdollisuus huomioida harjoitteluasi yksilöllisesti ja pääset jakamaan kokemuksiasi vauva-ajasta äitien kesken.

Jos synnytyksestäsi on kulunut alle kaksi kuukautta, sinulla on ilmennyt runsasta virtsan-/ulosteenkarkailua tai paineentunnetta emättimen alueella, suosittelen lämpimästi äitiysfysioterapian ensikäyntiä ennen kurssille osallistumista. Ota rohkeasti yhteyttä jos sinulla herää kysyttävää valmennukseen liittyen!

Paikka: Fysias, Järnefeltinkatu 11 Järvenpää

Päivä ja kello: 

Elokuun aloitus  14.8 – 2.10.2024

Ryhmä A: keskiviikkoisin klo 11

Ryhmä B: keskiviikkoisin klo 13

Ryhmä C: tiistaisin 13.8 – 1.10 klo 12.30

Lokakuun aloitus 23.10 – 11.12.2024

Ryhmä A: keskiviikkoisin klo 11

Harjoituskerran kesto: 45-50min

Kurssimaksu: 200,00 € (8 harjoituskertaa neljän äidin pienryhmässä).

Valmennuksen maksu toteutuu ensimmäisellä treenikerralla. Maksuvälineiksi käyvät mm. liikunta- ja virike-edut seuraavilta toimijoilta: Smartum, Edenred ja ePassi.

Ilmoittautumisohjeet:

Ilmoittautumislomakkeeseen pääset linkistä. Täytä lomake ja lähetä. Lähetyksen jälkeen näet ruudulla tekstin ”ilmoittautumisesi on vastaanotettu” tai ”ryhmä on täynnä.” Erillistä varausvahvistusta ei tule. Ilmoittautumisajan päätyttyä saat sähköpostitse ilmoituksen olemmeko saaneet valmennuksen täyteen sekä tietoa käytännön asioista aloitukseen liittyen.

Ilmoittautuminen elokuun aloitukseen 7.8 mennessä:

Ryhmä A

https://docs.google.com/forms/d/1LLp5Z-73v58HdJMmOVo00TU9lKnUsDxyGiXT_jEa1BI/edit

Ryhmä B

http://le.com/forms/d/16FYTOShKep8bk3s_RfCJrqd9tp1Gv2wxZTUNDPGyKfM/edit?chromeless=1

Ryhmä C

https://docs.google.com/forms/d/1U_Az_NJ6uMV4Gs_fgHWKAyYwBR7HWA40y4nO19YDsss/edit

Ilmoittautuminen lokakuun aloitukseen 16.10 mennessä:

Ryhmä A

https://docs.google.com/forms/d/16h7W_WWPFYgwiTXmqUswjcdVxlFwJneyEEgbeGNNe9o/edit

Jos haluat ilmoittautua valmennuksiin varasijalle lähetä yhteystietosi (nimi, puhelinnumero) osoitteeseen ftanniinasivonen@gmail.com.

Kurssilaisten kokemuksia

Palaudu raskaudesta kurssi antoi mahdollisuuden vauvan kanssa yhdessä jumppaamiseen ammattilaisen hyvässä ohjeistuksessa. Kurssilla vallitsi iloinen ja tsemppaava ilmapiiri, missä kaikki olivat samassa elämäntilanteessa, eli mitään ulkoisia paineita ei ollut. Kauan kadoksissa olleet lihakset löytyivät ja tällä pohjalla ja näillä saaduilla opeilla, on hyvä jatkaa itsenäisemmin urheilun pariin. Kiitos vielä mahtavasta kurssista! Suosittelen 6/5.
-Laura ja vauva 6kk

Anniinan synnytyksen jälkeinen pienryhmä oli ihan mahtava. Kuntopiirityyppinen liikkuminen oli kannustavaa ja liikkeet olivat sopivan haastavia ja tahti sopiva. Ryhmässä oli hyvä henki ja Anniinan innostus tarttui myös kaikkiin äiteihin. Anniinan ammattitaito näkyi niin liikesarjojen suunnittelussa kuin tunnilla liikkeitä ohjatessa. Jos vielä kolmannen lapsen saan, niin menen ehdottomasti uudelleen jo raskauden aikana sekä synnytyksen jälkeen.

-Sirja ja vauva 6kk

Kiitos kurssista, se oli todella tehokas ja monipuolinen kokonaisuus. Tilat ovat oikein hyvät ja vauvatkin mahtuivat mukavasti olemaan mukana joko liikkeissä tai leikkimässä. Ohjaus antoi varmuutta liikkeiden oikeanlaiseen tekemiseen ja sai huomion kiinnittymään oikeiden lihasten ja tuen aktivoimiseen, se oli tosi hyvä! Pienryhmässä yhteishenki oli mahtava ja odotin aina innolla tuntia!
-Tuuli ja vauva 6kk

Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä jatkotreenit

Saitko Palaudu raskaudesta ja synnytyksestä-valmennuksesta kipinän treenaamiseen, mutta koet, että ohjattuja treenejä olisi kiva vielä jatkaa.

Tällä valmennusjaksolla jatkamme harjoittelua nousujohteisella ajatuksella. Vauvat ja taaperot ovat tervetulleita treeneihin mukaan tai voit saapua myös ilman lasta. Valmennus sisältää koko kehoon kohdistuvaa toiminnallista lihasvoimaharjoittelua ottaen huomioon erilaiset palautumisen vaiheet raskaudesta ja synnytyksestä.

Ohjaan ja kannustan sinua haastamaan itseäsi valmennuksen edetessä.

Treenit toteutuvat pääosin kiertoharjoitteluna. Valmennus toteutuu 3-5 äidin pienryhmässä ja sisältää 6-8 harjoituskertaa. Treenikokonaisuus muodostuu osallistujamäärän mukaan. Harjoituskerran kesto on 45 – 50 minuuttia.

Paikka: Fysias, Järnefeltinkatu 11 Järvenpää

Päivä ja kello: 

Harjoituskerran kesto: 45 – 50min

Kurssimaksu: 160-200€ osallistujamäärän/harjoituskertojen mukaan

Maksuvälineiksi käyvät liikunta- ja virike-edut seuraavilta toimijoilta: Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak.

Ilmoittautumisohjeet: Lähetä yhteystietosi (nimi ja puhelinnumero) osoitteeseen ftanniinasivonen@gmail.com

Haluatko tietää lisää ryhmistä?